pottermore

26 augusti 2011

Efter veckor av väntande fick jag äntligen mejlet. Mejlet som sa att jag var välkommen in på Pottermore. Jag skrattade, hoppade runt lite och loggade sen in. Och det var magiskt.

Jag ska inte spoila mer än så. Men jag kan inte inte nämna min vackra trollstav - Alm, kärna av Fenixfjäder, 10 3/4 in, oböjlig:

eller huset jag blev placerad i - RAVENCLAW.

"Wit beyond measure is man's greatest treasure"

Jag var jättenervös innan jag blev sorterad - tänk om jag hamnade fel? Frågorna var så fruktansvärt konstiga att jag inte hade en aning om var jag skulle hamna. Men jag kom rätt. (Ravenclaw har snyggast sällskapsrum, bara så ni vet..)


Så nu tar jag mig igenom första boken, försöker lära mig brygga trolldrycker och frambringa besvärjelser (är det så man säger cast a spell på svenska?). Som om jag behövde en anledning att sitta mer framför datorn.



Jag heter RookDream9, så kommer du in, tveka inte att lägga till mig som vän.
Vi ses där!

1 kommentar :

  1. gah! enda nackdelen med att vara på World scout jamboree var att jag var där de dagar som early access till pottermore var tillgängligt. damn! längtar så tills jag får komma in.
    /L

    SvaraRadera