bilder från vardagen

3 mars 2012

Jag har bara lyckats blogga om mina helger de senaste veckorna. Det är mest för att jag inte gör så mycket på vardagarna. Men jag tänkte ändå samla lite saker jag har gjort i ett inlägg.

Mitt rum börjar kännas som hemma. Jag måste bara sätta upp alla bilder jag tog med mig. Igår satte jag upp ett gäng The Hunger Games affisher. Det är något.


Jag har gått på promenader - till Fanwood, runt runt i området, i värmen, för det har varit så varmt.





Och om inte värmen är ett vårtecken är det här ändå det:

[Plus att jag har fått mitt första skavsår för i år.]

Jag var i en mall med en kompis och shoppade och viktigast av allt - åt på Chipotle. Min kompis Kat tipsade om det och det var sjukt gott. Jag tror det var den bästa guacamolen jag någonsin har ätit och det var antagligen den bästa maten jag har ätit här i USA.



Och två random bilder: Mitt Capitol.pn pass vilket är rätt coolt och vilket var gratis. Och en hel ask med macarons från New York. De var inte lika goda som de från Paris, men de var ändå macarons.



Och jag har varit till biblioteket - som ärligt talat är det absolut bästa med att bo i USA [det, och att kunna se TV-serier lagligt så enkelt]. Jag har kört för mycket bil i min smak men inte mycket. (Det är läskigt hur snabbt man vänjer sig.) Jag har köpt min biljett till The Hunger Games midnattspremiär. Och försökt boka in en resa till Washington DC medan körsbärsrträden blommar.


Jag har sakta börjat förstå att det är okej att vara själv. Det är väl något jag alltid har tyckt. Men jag börjar ta det till praktiken. Det var så jag smakade den bästa kanelbullen jag har ätit.


Och en bild på vacker, galen katt. Ugh. Min kattkärlek är löjlig.

1 kommentar :

  1. Jag tycker också om att vara ensam. Av någon anledning så verkar de anses som något dåligt att vara ensam, men jag trivs väldigt bra i mitt eget sällskap.

    Vad kul att du gillade novellen i Båten! "konstig men vacker" låter som något jag skulle älska. Jag har bläddrat lite i Nina Hemmingssons och tycker den är jättebra. Ska sätta mig och titta i den ordentligt någon dag. Vad var det för rekommendationer du hade? Jag tar gärna emot tips! :)

    SvaraRadera